ديدار مسئولين دانشكده امام خامنه اي با استاندار بوشهر
The Cultural Affairs of EMAM Khamenei College of Bushehr
امور فرهنگی دانشکده فنی و حرفه ای امام خامنه ای استان بوشهر

گفته هاي استاندار و رييس دانشكده:

استاندار بوشهر گفت: توصیه می‌کنیم کلیه مراکز فنی و حرفه‌ای کشور در سطح زیر دیپلم و بالای دیپلم به یک وزارتخانه منتقل شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدحسین جهانبخش در نشست با مجموعه مدیریتی دانشکده فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای بوشهر افزود: به منظور ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فنی و حرفه‌ای یک وزارتخانه باید تکفل این مراکز را بر عهده بگیرد.

وی اظهار داشت: همچنین به روسای مراکز آموزش عالی استان توصیه می‌شود از افزایش رشته‌ها و افزایش جذب دانشجو خودداری کنند.

جهانبخش اضافه کرد: جذب دانشجو توسط مراکز اموزش عالی باید در راستای ایجاد اشتغال باشد و این مراکز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و فعالیت کنند که زمینه ایجاد توازن بین بازار کار و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: مسوولان از پذیرش رشته‌های تحصیلی که بازار کار ندارند پرهیز کنند، تولید علم خوب است اما فارغ‌التحصیلات بودن کار امتیازی برای مراکز آموزش عالی محسوب نمی‌شود و تنها نتیجه آن افسردگی برای فارغ‌التحصیلان است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: به منظور ایجاد توازن بین فعالیت مراکز آموزش عالی بویژه دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع استان که به تکنسین و کارگر نیاز دارند، موظف هستند نیروهای مورد نیاز خود را از استان و از بین آموزش دیدگان این مراکز تامین کنند.

جهانبخش بیان کرد: مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای استان این آمادگی را دارند که آموزش‌های لازم را به کارگران غیر ماهر داده و کارگر ماهر نیز تربیت کنند.

وی با تاکید توسعه رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز استان یادآور شد: باید به سمتی برویم که دانش آموزان در مدارس بویژه در مقطع راهنمایی و دبیرستان ابتدا مهارت‌های لازم را کسب کنند بعد آموزش‌های درسی ببیند و این امر به یک فرهنگ تبدیل شود.

جهانبخش افزود: مهارت‌آموزی و علاقه‌مندی به کار مهارتی در دانش‌آموزان موجب می‌شود حتی بدون داشتن تحصیلات عالی بیکار نمانند.

استاندار بوشهر گفت: یکی از مشکلات عرصه آموزش در کشور اقدامات هم‌عرض است که نتیجه آن بالا بودن آمار تحصیل‌کرده‌های بیکار در جامعه است که فعالیت سازمان ملی مهارت می‌تواند این اقدامات را به نحو مطلوبی ساماندهی کند.

جهانبخش اظهار داشت: بیکاری امروز جامعه ناشی از عدم مهارت است و دولت مقر نیست و دانشگاه‌ها باید رد کنار آموزش های آکادمیک فرصت مهارت آموزی را برای دانشجویان فراهم کنند.

وی ادامه داد: سازمان ملی مهارت به دنبال این است که در جوار دانشگاه‌ها مراکز مهارت ایجاد کند تا بی‌تفاوتی‌ها نسبت به سرنوشت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از بین برود.

پيش از اين آقاي بهروزي رياست دانشكده امام خامنه اي ضمن اشاره به پيشرفتهاي اين دانشكده در طول يكسال اخير، وجود دانشگاه فني و حرفه اي را يك نياز براي پركردن خلاء موجود در فضاي فني و حرفه اي ناميد. وي همچنين با اشاره به اينكه هم اكنون بيش از 800 دانشجو در اين دانشكده تحصيل مي كنند، خاطر نشان كردند كه با افزايش دانشجو از مهر ماه اين تعداد دانشجو به بيش از 1200 دانشجو خواهد رسيد كه اين امر مستلزم فراهم نمودن امكاناتي از جمله خوابگاه براي دانشجويان است.

آقاي بهروزي در بخشي ديگر از سخنان خود اظهار داشتند كه : با توجه به روند رو به رشد دانشكده امام خامنه اي بوشهر پيش بيني مي كنم كه اين دانشكده در 5 سال آتي از نه تنها در سطح استان و منطقه بلكه در ايران حرف اول رابزند.

***********************************************

عكس هاي ديدار با استاندار:

براي دانلود بر روي لينك زير كليك كنيد

پسوورد: emamkh.cocu

Size:    27.1 Mb

www.zomgupload.com/ueuvrk6cz44d.html

****************************************************

فيلم پخش شده از صدا و سيماي استان بوشهر:

براي دانلود بر روي لينك زير كليك كنيد

پسوورد: emamkh.cocu

Size:14.0 Mb

www.zomgupload.com/7yzkhde9djok.html


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط محمود حیدریه
آخرین مطالب